Gossip
28. 1. | Út | 19.30 | Komedie Komedie | |
29. 1. | St | 10.00 | Komedie Komedie |
Drb je rychlejší než světlo a je u nás mnohdy dřív, než vznikne. Krmíme jej a deformujeme, potřebujeme jej i zavrhujeme.
Projekt podpořili Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Taneční aktuality.
Inscenace souboru Lenka Vagnerová & Company.
PREMIÉRA 24. 11. 2015 v divadle La Fabrika
Fotogalerie
Video
Obsazení
Matilde Giacomelli | |
Anežka Hrabánková | |
Adam Sojka | |
Léonard Vo Tan | |
Leo Terris | |
Marek Zelinka / Patrik Děrgel / Lukas Lizama Garrido |
Tvůrčí tým
Koncept, choreografie a režie | Lenka Vagnerová |
Hudba | Ivan Acher |
Scénografie | Jakub Kopecký |
Kostýmy | Jakub Kopecký, Jana Morávková |
Světelný design | Michal Kříž |
Zvuk | Andrej Jurkovič |
Produkce | Andrea Vagnerová |
Producent | Lenka Vagnerová & Company |
Videotrailer | Michal Heriban |
Nastudováno ve | STUDIU ALTA |
Fotograf inscenace | Viktor Kronbauer a Zbyněk Hrbata |
RÁDIO / NOČNÍ MIKROFÓRUM / Lenka Vagnerová
RÁDIO VLTAVA / MOZAIKA / Jana Návratová (48:43)
ČESKÁ TELEVIZE / DIVADLO ŽIJE / Gossip – taneční představení o síle zlých slov
CZACH DANCE INFO / LUCIE KOCOURKOVÁ / LENKA VAGNEROVÁ NEJEN O INSCENACI GOSSIP / 3.12.2015
nominace na Cenu Thálie 2015 Andrea Opavská
nominace na Cenu Thálie 2015 Ivo Sedláček
nominace Talent roku / Svět a divadlo / Ceny divadelní kritiky 2015 pro Ivo Sedláčka
nominace Výroční ceny Opery Plus 2015:
- nejlepší ženský taneční výkon: Fanny Barrouquére, Andrea Opavská
- nejlepší mužský taneční výkon: Ivo Sedláček
- nejlepší choreografie: Lenka Vagnerová
„Nestává se často, že mě představení přiměje tleskat vestoje" (ROSIE STEBBING / NSCD Blog Editor)
„Ohromující koncentrace myšlenek a postojů, o kterých jeho jednotlivé úseky vypovídají, je vskutku mimořádná. Mnohovrstevnatost výpovědi, kdy je například člověk jedním dechem zobrazován jako hračka v rukách ostatních a současně s tím je nám předkládána výpověď o zrůdnostech, kterých se naše společnost dopouští na jiných živých tvorech, sama o sobě zaslouží potlesk. Jako divák cítíte slzy za smíchem."
„Ohromující je také záběr témat, který je inscenace schopná pojmout, aniž by se jednotlivé ‚zprávy‘ o stavu světa kolem nás“ navzájem rušily či působily výhružně."
„Že půjde o jednu z událostí sezóny, asi nikdo od začátku nepochyboval."
„GOSSIP láme kosti našim obrazům ve společnosti, v níž více či méně dobrovolně přebýváme, přetváří je a konfrontuje nás s nimi – a v důsledku i s naším vlastním pokrytectvím. Synergie s pocity a činy představovaných charakterů umocňují vnímání a samotný divácký zážitek, modelovaný kombinací hudby, světel i scény, jimž chybí hluchá místa."
„Existence člověka v takové společnosti však ve výsledku trochu připomíná běh po tenkém ledu vesnického rybníka. Nese s sebou obrovský náklad strachu a smutku – přičemž zejména smutek (s kapkou beznaděje) je také cítit napříč celým představením více než vrchovatě. Právě v tomto ohledu je GOSSIP skutečně impozantní." (TANEČNÍ ZÓNA / JAKUB NOVÁK / (PŘÍLIŠ) VYSOKÁ CENA LIDSKÉ KOEXISTENCE)
„Inscenace Gossip bude patřit mezi události sezony."
„Každý výstup skrývá originální detaily a s proměnlivou dynamikou celého představení zůstává divák ve střehu po celou dobu, taneční a herecká akce se prolnou ve chvíli, kdy to nečeká. Dívat se na některé pohybové variace je čiré potěšení."
„Mnohost motivů a obrazů diváka až zahlcuje. Stejně podmanivé jsou i výkony účinkujících v pohybových částech."(OPERA PLUS / LUCIE KOCOURKOVÁ / STO TVÁŘÍ POMLUVY V NOVÉ INSCENACI LENKY VAGNEROVÉ)
„Představení bude bezesporu patřit k těm nejlepším v letošní sezoně.""
„Je obdivuhodné, jak v každém novém projektu s tanečníky pracuje. Nenechá diváky v klidu, umí vtáhnout a strhnout obě strany – tanečníky i přihlížející – především do dynamických tanečních scén." (TANEČNÍ AKTUALITY /MARCELA BENONIOVÁ / GOSSIP: POMLUVY A FALEŠ VEDOUCÍ AŽ K BRUTALITĚ )
„Kvůli heroickému výkonu všech. Kvůli výborně vystavěnému a přitažlivému představení. Kvůli aktuálnosti a vlastně nesmrtelnosti tématu. Jednoduše – tohle představení stojí za to vidět. Zas a znova."
„Lenka Vagnerová posadila v La Fabrice publikum před taneční zrcadlo jménem Gossip a dechberoucím způsobem mu ukázala, jakou bolest jsou si lidé schopni šířením drbů způsobit. Ten, kdo odcházel nezasažen, asi přišel s kamenným srdcem."
„Naprostá sladěnost, postřeh, ohebnost a rychlost tanečníků, to vše se zdálo být až neuvěřitelné." (GENERACE21 / BARBORA ŠVARCOVÁ / GOSSIP: STRHUJÍCÍ PODÍVANÁ O BOLESTI, KTEROU PŮSOBÍME DRUHÝM)
„Listopadová premiéra Gossipu v La Fabrice a přinesla konečně do letošní sezóny tolik toužebně očekávanou podobu kvalitního tanečního díla, které nemá žádné trčící či chrčící ‚ale‘".
„Roztančené scény Gossipu připomínají plachtění ptáků v kontrastu s emocionalitou dramatických scén, které až s nepříjemnou přesností nepopisují, nýbrž naznačují komplikovanost vztahů, ubohost přetvářky i hořkost procitnutí."(BLOG O TANCI / ZUZANA SMUGALOVÁ / 14.2. 2016)
„Opravdu hodně vydařený kousek. Velmi dobré zpracování ústředního motivu, který se přirozeně a nenásilně vine celým představením. Ani zde nechybí vynikající choreografie a k nim výborně zvolená doprovodná hudba. Též skvělá souhra a znamenité pohyby prakticky všech aktérů. Z mého pohledu zatím nejlepší inscenace z dílny L. Vágnerové, která tímto opět dokazuje své výjimečné nadání. Prostě a jednoduše divadelní zážitek! :-) (I-DIVADLO.CZ / JAN PAŘÍZEK /12.2.2016)
„Vagnerové Gossip, jehož anglický název připomíná zaklínadlo a při vyslovení nepříjemně ‚hadovitě‘ zasyčí, je proměnlivou, živelnou a strhující taneční smrští, která působí závrať jako jízda na horské dráze. Ptá se, jak se z outsidera rodí agresor, a přitom jí nechybí ani lehkost, vtip a nenucený streetový šmrnc. Mísí v sobě taneční, pohybové, loutkové i činoherní divadlo do komplexního, skoro totálního tvaru, který s minimem scénických prostředků vytváří obrazy tak imaginativní, že můžeme mít pocit, jako bychom seděli v kině s 3D brýlemi na očích – ovšem s tou výhodou, že se na nás přitom přelévá energie živých tanečníků. Všichni podávají mimořádný výkon: jsou nepředvídatelní a nebezpeční, musejí být neustále ve střehu, jelikož potenciální útočník může číhat kdekoli." (SVĚT A DIVADLO / KAROLINA PLICKOVÁ / PÁRTY JAKO PSYCHOTHRILLER)
A co dál...
Hamlet
27. 1. | 19.00 | ABC | |
4. 2. | 19.00 | ABC | |
5. 2. | 10.00 | ABC | Pro školy |
Revizor
16. 1. | 19.00 | ABC | |
24. 1. | 19.00 | ABC | |
6. 2. | 19.00 | ABC |
Zítra swing bude zníti všude
30. 12. | 19.00 | ABC | |
10. 1. | 19.00 | ABC | |
23. 1. | 19.00 | ABC |