Vstupte do nového roku s novým číslem Moderního divadla
Pokračujeme v seriálu rozhovorů s hudebními skladateli a hudebníky. Tentokrát vyzpovídala šéfredaktorka Lenka Dombrovská
ukrajinskou herečku, zpěvačku a hudebnici Veroniku Pozniak, která v Městských divadlech pražských v současnosti účinkuje
v imerzivní dokumentární inscenaci Café 1933, pro kterou také vytvořila hudbu.
I druhý rozhovor čísla je s ukrajinským umělcem, a to s Orestem Pastukhem, členem souboru Městských divadel pražských.
Na jeho nejen divadelní práci se ptal Alexej Sevruk.
V rámci Literárního kontextu si můžete přečíst studii Ladislava Nagye o Huxleyho antiutopistickém, či chcete-li
dystopickém románě Krásný nový svět, jehož dramatizaci chystáme v březnu v Komedii.
Prostor dostal také filosof a religionista Jan Motal, který se ve své eseji zamýšlí nad spojitostí mezi válkou a
uměním a způsoby, jak se obojí může vzájemně ovlivňovat.
V pravidelné rubrice Archiv se tentokrát dočtete o Jiřím Trnkovi, který v minulosti vytvořil v ABC několik výrazných
scénografií.
Bohatá je tentokrát literární rubrika. Najdete v ní několik básní výrazné současné básnířky Anny Sedlmajerové
a také současnou divadelní hru Na východní frontě bez prasátka, která je inspirována životními osudy Jaroslava
Haška a vznikla přímo pro Městská divadla pražská. Její scénické čtení doplněné fragmenty dalších dvou her
se chystá na konec února, kdy jím bude zahájen Měsíc Ukrajiny.
V rámci Literárního teritoria představuje teatrolog Petr Christov nejnovější román Yasminy Rezy v kontextu další
její tvorby a Výtvarné teritorium patří vernisáži výstavy obrazů a kreseb Ley Drozdové a porcelánových objektů
Emy Auri, která proběhne v Komedii v lednu.