Vyšlo nové číslo Moderního divadla!
Nadále pokračujeme v seriálu rozhovorů s hudebními skladateli spolupracujícími s našimi divadly. Tentokrát šéfredaktorka Lenka Dombrovská vyzpovídala Iva Gregorce Sedláčka, jehož hudbu můžete slyšet např. v inscenaci Komedie Jack staví dům v divadle Komedie.
Jelikož na konec listopadu se v divadle ABC chystá velká premiéra Geniální přítelkyně, připravila pro vás italistka Olga Čaplyginová rozsáhlý portrét její autorky Eleny Ferrante. A této spisovatelce se věnujeme i v rámci Společenského kontextu, kde se nad kouzlem jejího psaní zamýšlí literární kritik a šéfredaktor on-line deníku Alarm Jan Bělíček.
I druhý portrét souvisí s našimi premiérami, jelikož anglistka a překladatelka Hana Pavelková v něm představuje Martina McDonagha, jehož drama Pan Polštář čerstvě uvádíme v Rokoku.
K další z podzimních premiér, inscenaci Já, Johan*a, se váže Jazykový kontext, v němž genderová lingvistka Jana Valdrová mimo jiné řeší problematiku binárního jazyka v současné češtině a jeho nevstřícnost vůči queer identitám.
A s premiérou Café 1933 připravovanou v prostoru 3Kino Art Pasáž souvisí rozhovor s autorkou režisérkou inscenace Annou Turlo, která v něm přibližuje nejen problematiku velkého hladomoru na Ukrajině, od něhož letos uplynulo devadesát let.
V Archivu tentokrát nahlédneme do dílny Jiřího Wintera Neprakty, který pro Městská divadla pražská vytvořil řadu velmi osobitých scénografií.
Nechybí ani pravidelná rubrika Poezie, Literární teritorium, v němž vám představujeme tvorbu švýcarského autora Waltera Vogta, a Výtvarné teritorium s pozvánkou na výstavu Ley Drozdové, jejíž vernisáž proběhne v Komedii v polovině prosince