Feministická punkerka, nekonformní intelektuálka, oceňovaná i zatracovaná Petra Hůlová: Divadlo je samá řeč
Rozhovor s Petrou Hůlovou k dramatizaci Stručných dějin Hnutí.
Román Stručné dějiny Hnutí vyšel roku 2018. Petra Hůlová poté text dramatizovala a od konce března 2019 bude stejnojmenná inscenace v režii Armina Petrase uváděna v divadle Komedie.
Liší se výrazně román Stručné dějiny Hnutí a hra, kterou jste poté napsala? Používáte jiný jazyk divadelní a jiný prozaicky?
Divadlo je samá řeč. Próza je řeč plus literatura a bez té řeči se klidně i obejde.
S režisérem Arminem Petrasem jste se již setkala – režíroval váš text Buňka číslo (Zelle Nummer) – dokázala byste jeho tvorbu či přístup k textu charakterizovat?
Způsob Arminovy práce mě naprosto uchvátil. Obrovská soustředěná energie, naprosto jasná vize a nekompromisní směřování k ní. Herci se na té práci samozřejmě podílejí taky, ale jejich úkolem je především tuhle jasnou vizi naplnit. Nepovažuji se za dramatičku ani za prozaičku, ale prostě za autorku.
V inscenaci vystupují dva čeští a dva němečtí herci. Upravovali jste s režisérem Arminem Petrasem či dramaturgy nějak text pro tuto česko – německou koncepci?
Psala jsem prostě adaptaci a to bez ohledu na cokoli – takové bylo zadání – naprosto svobodné. Teprve potom se Armin Petras rozhodl pro určitý počet postav.
Celý rozhovor Lenky Dombrovské s Petrou Hůlovou, autorkou osmi románů a tří divadelních her, najdete v programu inscenace Stručné dějiny Hnutí, která má českou premiéru 30. března v divadle Komedie.
Liší se výrazně román Stručné dějiny Hnutí a hra, kterou jste poté napsala? Používáte jiný jazyk divadelní a jiný prozaicky?
Divadlo je samá řeč. Próza je řeč plus literatura a bez té řeči se klidně i obejde.
S režisérem Arminem Petrasem jste se již setkala – režíroval váš text Buňka číslo (Zelle Nummer) – dokázala byste jeho tvorbu či přístup k textu charakterizovat?
Způsob Arminovy práce mě naprosto uchvátil. Obrovská soustředěná energie, naprosto jasná vize a nekompromisní směřování k ní. Herci se na té práci samozřejmě podílejí taky, ale jejich úkolem je především tuhle jasnou vizi naplnit. Nepovažuji se za dramatičku ani za prozaičku, ale prostě za autorku.
V inscenaci vystupují dva čeští a dva němečtí herci. Upravovali jste s režisérem Arminem Petrasem či dramaturgy nějak text pro tuto česko – německou koncepci?
Psala jsem prostě adaptaci a to bez ohledu na cokoli – takové bylo zadání – naprosto svobodné. Teprve potom se Armin Petras rozhodl pro určitý počet postav.
Celý rozhovor Lenky Dombrovské s Petrou Hůlovou, autorkou osmi románů a tří divadelních her, najdete v programu inscenace Stručné dějiny Hnutí, která má českou premiéru 30. března v divadle Komedie.