02. 07. 2020

Jaký význam má slavit něco, co už neexistuje?

Derniéra Konzervativce se blížía my proto zveřejňujeme rozhovor z vůbec prvního čísla Moderního divadla, kde se šéfredaktorka Lenka Dombrovská ptala Kamily Polívkové a Davida Zábranského.

Jaký význam má slavit něco, co už neexistuje?
25. 06. 2020

Mé vzpomínky na Sáru

To se musíme vrátit do roku 1954, kdy jsem nastoupila do Československého souboru písní a tanců. Tady jsem se poprvé setkala se Zdenou Salivarovou, které se říkalo Sára, což vzniklo ze zkratky Sali(varová)...

Mé vzpomínky na Sáru
25. 06. 2020

Proč Honzlová?

Jakto, že zná Honzlovou od Zdeny Salivarové tak málo lidí? Je to dílo, které zůstalo ve stínu jejích generačních souputníků, ať už se jedná o jejího manžela Josefa Škvoreckého nebo Milana Kunderu? Více se dozvíte v článku z Moderního divadla.

Proč Honzlová?
19. 05. 2020

Natáčení 2. dílu seriálu V hlavní roli: Maturita! Dění v divadle očima divadelní pedagožky

Divadelní pedagožka Lucie Mecová a její zážitek z natáčení Evžena Oněgina.

Natáčení 2. dílu seriálu V hlavní roli: Maturita! Dění v divadle očima divadelní pedagožky
14. 05. 2020

HRDINOVÉ POD KONTROLOU!

Saša Uhlová a Apolena Rychlíková na zkoušce Hrdinů kapitalistické práce.

HRDINOVÉ POD KONTROLOU!
21. 04. 2020

Živí mě emoce

Rozhovor s hercem Alešem Bílíkem o kutilství, stárnutí, herectví a také o inscenaci Posedlost.

Živí mě emoce
30. 03. 2020

Když se řekne OSVĚTLOVAČ

Původní záměr představit profesi osvětlovače v divadle se nám díky oslovenému Janu Benešovi podařil výrazně rozšířit a obohatit. Jan Beneš je totiž nejen praktickým osvětlvoačem, ale zároveň jedním z nejlepších českých light designerů.

21. 03. 2020

Posedlost, vášeň a vražda

Manželský trojúhelník jako hlavní motiv inscenace Posedlost. Přečtěte si článek z Moderního divadla, který se tématem podrobně zabývá.

Posedlost, vášeň a vražda
15. 03. 2020

Král hořkého smíchu

David Grossman obdržel roku 2017 ve Velké Británii prestižní Mezinárodní Man Bookerovu cenu za svou v pořadí jedenáctou prózu nazvanou Přijde kůň do baru. Porota ocenila zejména autorovu odvahu citově i stylisticky riskovat. V USA zase uznávaný americký akademik a literární kritik Stephen Greenblatt označil v recenzi pro The New York Review of Books oba D. G. – patrně ne náhodou tu hlavní postava sdílí iniciály se svým tvůrcem – za krále hořkého smíchu.

Král hořkého smíchu
Další články