Derniéra Konzervativce se blíží, a my proto zveřejňujeme rozhovor z vůbec prvního čísla Moderního divadla, kde se šéfredaktorka Lenka Dombrovská ptala Kamily Polívkové a Davida Zábranského.
To se musíme vrátit do roku 1954, kdy jsem nastoupila do Československého souboru písní a tanců. Tady jsem se poprvé setkala se Zdenou Salivarovou, které se říkalo Sára, což vzniklo ze zkratky Sali(varová)...
Jakto, že zná Honzlovou od Zdeny Salivarové tak málo lidí? Je to dílo, které zůstalo ve stínu jejích generačních souputníků, ať už se jedná o jejího manžela Josefa Škvoreckého nebo Milana Kunderu? Více se dozvíte v článku z Moderního divadla.
Divadelní pedagožka Lucie Mecová a její zážitek z natáčení Evžena Oněgina.
Saša Uhlová a Apolena Rychlíková na zkoušce Hrdinů kapitalistické práce.
Rozhovor s hercem Alešem Bílíkem o kutilství, stárnutí, herectví a také o inscenaci Posedlost.
Původní záměr představit profesi osvětlovače v divadle se nám díky oslovenému Janu Benešovi podařil výrazně rozšířit a obohatit. Jan Beneš je totiž nejen praktickým osvětlvoačem, ale zároveň jedním z nejlepších českých light designerů.
Manželský trojúhelník jako hlavní motiv inscenace Posedlost. Přečtěte si článek z Moderního divadla, který se tématem podrobně zabývá.
David Grossman obdržel roku 2017 ve Velké Británii prestižní Mezinárodní Man Bookerovu cenu za svou v pořadí jedenáctou prózu nazvanou Přijde kůň do baru. Porota ocenila zejména autorovu odvahu citově i stylisticky riskovat. V USA zase uznávaný americký akademik a literární kritik Stephen Greenblatt označil v recenzi pro The New York Review of Books oba D. G. – patrně ne náhodou tu hlavní postava sdílí iniciály se svým tvůrcem – za krále hořkého smíchu.