Dramaturyně Jana Slouková udělala během německých generálek koprodukční inscenace Švejk/Schwejk Městských divadel pražských a Staaatstheater Augsburg rozhovor s režisérem Arminem Petrasem pro 4. číslo Moderního divadla. Proč vyhledává mezinárodní projekty? A co pro něj znamená švejkovské téma? Odpovědi na tyto otázky vám přinese i jeho inscenace, jejíž česká premiéra se kvůli koronakrizi přesunula z března na říjen.
Přečtěte si rozhovor s uměleckým šéfem Michalem Dočekalem nejen o inscenaci Andělé v Americe.
V divadle Komedie se od ledna hraje Husitská trilogie podle Aloise Jiráska. Kdy jindy proto připomenout rozhovor s režisérem a dramaturgem této inscenace, než dnes, kdy uplynulo přesně 605 let od upálení mistra Jana Husa?
Derniéra Konzervativce se blíží, a my proto zveřejňujeme rozhovor z vůbec prvního čísla Moderního divadla, kde se šéfredaktorka Lenka Dombrovská ptala Kamily Polívkové a Davida Zábranského.
To se musíme vrátit do roku 1954, kdy jsem nastoupila do Československého souboru písní a tanců. Tady jsem se poprvé setkala se Zdenou Salivarovou, které se říkalo Sára, což vzniklo ze zkratky Sali(varová)...
Jakto, že zná Honzlovou od Zdeny Salivarové tak málo lidí? Je to dílo, které zůstalo ve stínu jejích generačních souputníků, ať už se jedná o jejího manžela Josefa Škvoreckého nebo Milana Kunderu? Více se dozvíte v článku z Moderního divadla.
Divadelní pedagožka Lucie Mecová a její zážitek z natáčení Evžena Oněgina.
Saša Uhlová a Apolena Rychlíková na zkoušce Hrdinů kapitalistické práce.
Rozhovor s hercem Alešem Bílíkem o kutilství, stárnutí, herectví a také o inscenaci Posedlost.