Divadelní pedagožka Lucie Mecová a její zážitek z natáčení Evžena Oněgina.
Saša Uhlová a Apolena Rychlíková na zkoušce Hrdinů kapitalistické práce.
Rozhovor s hercem Alešem Bílíkem o kutilství, stárnutí, herectví a také o inscenaci Posedlost.
Původní záměr představit profesi osvětlovače v divadle se nám díky oslovenému Janu Benešovi podařil výrazně rozšířit a obohatit. Jan Beneš je totiž nejen praktickým osvětlvoačem, ale zároveň jedním z nejlepších českých light designerů.
Manželský trojúhelník jako hlavní motiv inscenace Posedlost. Přečtěte si článek z Moderního divadla, který se tématem podrobně zabývá.
David Grossman obdržel roku 2017 ve Velké Británii prestižní Mezinárodní Man Bookerovu cenu za svou v pořadí jedenáctou prózu nazvanou Přijde kůň do baru. Porota ocenila zejména autorovu odvahu citově i stylisticky riskovat. V USA zase uznávaný americký akademik a literární kritik Stephen Greenblatt označil v recenzi pro The New York Review of Books oba D. G. – patrně ne náhodou tu hlavní postava sdílí iniciály se svým tvůrcem – za krále hořkého smíchu.
S hercem Jurajem Kukurou a režisérem Martinem Čičvákem o románu Přijde kůň do baru, divadle i rasismu.
Jan Hus, Jan Žižka a Jan Roháč. To jsou tři tváře revoluce a tři postavy Husitské trilogie, kterou od ledna hrajeme v Komedii. Režiséra a dramaturga inscenace vyzpovídala v dvojrozhovoru pro časopis Moderní divadlo šéfredaktorka Lenka Dombrovská.
Oboum dvoum jsme v časopise Moderní divadlo položili ty stejné otázky. Jak se lišily jejich odpovědi?