Lev Nikolajevič Tolstoj se stal již za svého života legendou. Pozornost přitahoval nejen bravurní prózou, ale i osobností a myšlenkami. Kontroverznost a osobitost se pojila se jménem Tolstého za jeho života i po smrti a příběh reflexe jeho děl trvá dodnes.
Jaký je historický kontext Napoleonských válek a románu Vojna a mír? Přečtěte si článek z časopisu Moderní divadlo.
Jak je možné, že více než 150 let od prvního vydání pokračuje na celém světě fascinace textem, který ve čtyřech rozsáhlých dílech vypráví směsicí ruštiny a francouzštiny do nejdetailnějších podrobností o více než pěti stech postavách z počátku 19. století? Dočtete se v článku z časopisu Moderní divadlo.
Dramaturyně Jana Slouková udělala během německých generálek koprodukční inscenace Švejk/Schwejk Městských divadel pražských a Staaatstheater Augsburg rozhovor s režisérem Arminem Petrasem pro 4. číslo Moderního divadla. Proč vyhledává mezinárodní projekty? A co pro něj znamená švejkovské téma? Odpovědi na tyto otázky vám přinese i jeho inscenace, jejíž česká premiéra se kvůli koronakrizi přesunula z března na říjen.
Přečtěte si rozhovor s uměleckým šéfem Michalem Dočekalem nejen o inscenaci Andělé v Americe.
V divadle Komedie se od ledna hraje Husitská trilogie podle Aloise Jiráska. Kdy jindy proto připomenout rozhovor s režisérem a dramaturgem této inscenace, než dnes, kdy uplynulo přesně 605 let od upálení mistra Jana Husa?
Derniéra Konzervativce se blíží, a my proto zveřejňujeme rozhovor z vůbec prvního čísla Moderního divadla, kde se šéfredaktorka Lenka Dombrovská ptala Kamily Polívkové a Davida Zábranského.
To se musíme vrátit do roku 1954, kdy jsem nastoupila do Československého souboru písní a tanců. Tady jsem se poprvé setkala se Zdenou Salivarovou, které se říkalo Sára, což vzniklo ze zkratky Sali(varová)...
Jakto, že zná Honzlovou od Zdeny Salivarové tak málo lidí? Je to dílo, které zůstalo ve stínu jejích generačních souputníků, ať už se jedná o jejího manžela Josefa Škvoreckého nebo Milana Kunderu? Více se dozvíte v článku z Moderního divadla.