Vynálezce? Vizionář? Snílek? Milovník holubů? Poslechněte si podcast o vítězi války střídavého se stejnosměrným proudem.
Rozhovor s teatrologem, kritikem a vysokoškolským pedagogem Vladimírem Justem o grotesce, satiře a frašce a také o dvou komicích – Vlastu Burianovia Charliem Chaplinovi.
„Tak jako si někdo potřebuje občas zajít na pivo, někdo pocítí nutnost zapálit si cigáro, někoho to náhle vyžene do přírody, jiný zatouží po nezřízeném životě a dopřeje si ho, tak já čas od času musím napsat Fausta.“ (Jiří Suchý, Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40, program, 1982).
Dvojrozhovor se scénografkou Olgou Ziębińskou a režisérem Jakubem Maksymovem o jejich autorské inscenaci Tesla, která bude uvedena v divadle Komedie.
V českém divadle není Bertolt Brecht příliš oblíben. Málo přitahuje pozornost jako tvůrce specifických a osobitých zásad inscenování, často se však neobjevuje ani jako autor divadelních her. Přečtěte si studii Jana Císaře o autorovi hry Matka Kuráž a její děti.
„Historie vzniku Brechtovy hry Matka kuráž a její děti není přikryta pláštíkem záhad,“ začíná Ludvík Kundera kapitolu o této hře ve své brechtovské monografii. Záhada je možná silné slovo, ale peripetií je v její genezi a jejích inscenačních osudech nemálo. V článku se budeme soustředit jen na některé z nich – na ty, jež se týkají hudební a písňové složky kusu.
V divadle Rokoko finišují zkoušky nové inscenace Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40. Než budete moci přijít a vidět vše na vlastní oči, vyzpovídali jsme pro vás kostýmní výtvarnici Sylvu Zimula Hanákovou.
Melancholický rozhovor s Vladimírem Morávkem (*1965), jedním z nejvýraznějších českých režisérů, jenž právě zkouší v divadle rokoko hru Jiřího Suchého Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40.