Jedním z důležitých témat hry Hotel Good Luck hvězdy současného mexického divadla Alejandra Ricaña je smrt. Že v této zemi hraje naprosto odlišnou a podstatnější roli než u nás, není pochyb. Ve svém článku o tom píše hispanistka Markéta Pilátová.
Právě vychází nové číslo našeho časopisu Moderní divadlo. Co všechno se v něm dočtete?
Vynálezce? Vizionář? Snílek? Milovník holubů? Poslechněte si podcast o vítězi války střídavého se stejnosměrným proudem.
Rozhovor s teatrologem, kritikem a vysokoškolským pedagogem Vladimírem Justem o grotesce, satiře a frašce a také o dvou komicích – Vlastu Burianovia Charliem Chaplinovi.
„Tak jako si někdo potřebuje občas zajít na pivo, někdo pocítí nutnost zapálit si cigáro, někoho to náhle vyžene do přírody, jiný zatouží po nezřízeném životě a dopřeje si ho, tak já čas od času musím napsat Fausta.“ (Jiří Suchý, Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40, program, 1982).
Dvojrozhovor se scénografkou Olgou Ziębińskou a režisérem Jakubem Maksymovem o jejich autorské inscenaci Tesla, která bude uvedena v divadle Komedie.
V českém divadle není Bertolt Brecht příliš oblíben. Málo přitahuje pozornost jako tvůrce specifických a osobitých zásad inscenování, často se však neobjevuje ani jako autor divadelních her. Přečtěte si studii Jana Císaře o autorovi hry Matka Kuráž a její děti.