Článek nejen o Galápágách spisovatele Kurta Vonneguta.
Přečtěte si dvojrozhovor s Patricií Porákovou a Javierem Antarou, kteří jsou tangueros, profesionální tanečníci a učitelé tanga.
Co to znamená, když někdo v Argentině prohlásí, že "život je tango"? Přečtěte si článek o příběhu tančené poezie, která je středobodem nové inscenace María de Buenos Aires.
Několik literárních postav a všeobecně známých syžetů posloužilo v minulém století psychoanalýze k tomu, aby na nich objasňovala své teoretické základy. Řadu postav zcizili psychoanalytici také Shakespearovi.
Není slavnější hry, než je Shakespearův Hamlet. Již více než 400 let je součástí světového divadelního repertoáru, jména herců, kteří tuto roli ztvárnili, jsou přehlídkou hereckých hvězd, literární a divadelní kritici o Hamletovi sepsali tisíce odborných článků a studií, neustále vznikají nové a nové překlady.
V divadle ABC jsme nazkoušeli divadelní adaptaci slavého filmu Charlieho Chaplina Diktátor, která bude mít premiéru 14. 8. v unikátním prostoru šapitó AZYL78. V dvojroli židovského holiče a Adenoida Hynkela, kterým Chaplin parodoval Adolfa Hitlera, se pod režijním vedením Martina Čičváka představí Filip Březina.
V roce 1937 začal Charlie Chaplin připravovat svůj nejpolitičtější film Diktátor, kterým otevřeně provokoval německý nacistický režim a zejména říšského kancléře Adolfa Hitlera. Premiéru naší divadelní adaptace představíme už v sobotu 14. 8. v prostoru šapitó Azyl78!
Attila Vidnyánszky ml. pochází z divadelní rodiny. Jeho babička vedla divadlo na Ukrajině, kde vyrůstal, matka je herečka žijící v Moskvě, otec je režisér, ředitel Národního divadla v Budapešti, divadelní funkcionář a přívrženec vlády Viktora Orbána. Politické otázky jsme ale v tomto rozhovoru pominuli. S maďarským hercem a režisérem Attilou Vidnyánszkým mladším jsme rozprávěli o divadle, národě a duši.
Může být zlo v jistých situacích ospravedlnitelné? Lze morálně omluvit zločin? A je správné umělecky ztvárnit příběh o člověku, který se mstí celé společnosti? Takové otázky víří hlavou čtenáři či divákovi, který sleduje Koltèsův příběh o masovém vrahu Robertu Zuccovi. Ten vidí lidi kolem sebe jako potenciální zabijáky: „stačí sebemenší signál v hlavě a hned se navzájem povraždí.“